9 mei 2017, dinsdag

9 mei 2017 - Lovina Beach, Indonesië

Om vier uur op. Douchen, inpakken en om vijf uur rijden we weg van het Sutanraja hotel dat slechts enkele kilometers van Sukur ligt. De rit naar het Sam Ratulangi Airport bij Manado duurt slechts een half uur. Het is nog stikdonker op de weg en er is nauwelijks verlichting. Toch zijn er al mensen aan het werk. Onverlicht staan trucks midden op de weg hun lading te lossen. Onze chauffeur zal er wel op beducht zijn, maar in Nederland zou dit voor verschrikkelijke ongelukken zorgen. Afijn, het inchecken gaat tegenwoordig snel. We worden al echte wereldreizigers. Broekriemen doen we niet meer om, alles waar ijzer aan zit gooien we in de handbagage en alleen onze wandelschoenen moeten we uitdoen en worden apart door de scanner gehaald. Ja die wandelschoenen! Je hebt ze toch best wel vaak nodig. Vooral in de bushbush. Het zijn de omvangrijkste en zwaarste items in onze bagage, dus als we gaan vliegen doen we ze aan om gewicht en volume te sparen. Om 7 uur vliegen we met Lion Air via Makassar naar Denpassar op Bali waar we om 11 uur arriveren. Het klinkt misschien gek maar als we uit het vliegtuig stappen en door een toegangspoort met Chineesachtige versiersels heen gaan krijgen we allebei het idee in een kermisattractie te belanden. En eerlijk gezegd tijdens de meer dan drie uur durende tocht van het zuiden naar Lovina Beach in het noorden van Bali leek het net één lange uitdragerij van souvenirs en eettentjes. We zullen in de komende dagen zoveel mogelijk de mooie kanten van dit eiland bezoeken en de drukte proberen te vermijden. Marjolein is trouwens vandaag jarig. Hoera. We vieren het met een etentje vlakbij het strand. We zijn wel moe, maar hebben het best naar ons zin. Onderwijl worden we overstelpt door WhatsAp berichten van onze nieuwe familie die de suiker oom en tante uit Nederland doorlopend de groeten doen.

1. Stien en Klaas:
    9 mei 2017
    Hallo wereldreizigers, Marjolein hartelijk gefeliciteerd met je 58ste verjaardag en Sjors ook hartelijk gefeliciteerd hoor! Lange vliegreis zeg! Nu moe, is niet zo gek natuurlijk, maar etentje zo mooi dicht aan het strand is wel super romantisch zeg! Ja, ja de nieuwe familie is natuurlijk ook dol op euro's. Geniet nog maar fijn deze laatste week en neem wat warm weer mee voor ons. Groetjes uit Almen
  2. Arend:
    9 mei 2017
    Van harte en alle goeds!!!
    Wat een prachtige reis maken jullie.
    Hier alles goed, al 2 keer wezen zwemmen in ons mooie almense zwembad.
    Lieve groeten voor jullie beiden.
    Arend.
  3. Mirjam en Gerrit-Jan:
    9 mei 2017
    Marjolein, selamat hari ulang tahun, ya. Banyak kesehtan dan kebahagian di thun yang akan datang!
    Salam manis dari Mirjam dan GJ
  4. Joke en roel:
    10 mei 2017
    Wij hebben je verjaardags wens ingezonden...ook best grappig dachten wij zo .....
    Geniet van het mooie bali en wij lezen jullie prachtige belevenissen wel weer ..
    Liefs van ons ,
    Roel en Joke ....En Jennifer
  5. Joke en roel:
    10 mei 2017
    Ingezongen hihi
  6. Annemarie Pronk:
    11 mei 2017
    Iets later, maar alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
  7. Annemarie Pronk:
    11 mei 2017
    Iets later, maar alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
  8. Annemarie Pronk:
    11 mei 2017
    Ites later, maar alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!