22 april 2017, zaterdag

22 april 2017 - Lembang, Indonesië

Lembang. Dit wordt een rustig dagje. We zitten hoog in de bergen in een prachtige omgeving. Een mooie plek om alle indrukken van de afgelopen dagen de revue te laten passeren. We zijn tenslotte met vakantie. Om 9 uur staat Benny onze chauffeur weer klaar om ons door de omgeving te rijden. Het is al aardig druk. Busladingen vol met toeristen uit Jakarta die het lange vrije weekend hier komen doorbrengen. Er zijn mooie vergezichten en vrolijke stalletjes met gekleurd fruit langs de weg. Onze eerste stop is een koffiebranderij van een zeer exclusief merk koffie: Luwak. We krijgen een privé rondleiding en zien een paar katachtige wezens in een kooi zitten. Een beestje wordt er uit gehaald en de gids vertelt dat het dier de bessen van de koffieplant eet. De uitwerpselen worden verzameld, de koffiebonen eruit gepeuterd, vervolgens gepeld, geroosterd en vermalen. En dan.... "do you want drink!?" We nemen een bakkie en krijgen ook nog een gratis massage met koffiedik van armen en benen "aangeboden". Mag ook wel want de prijs van het kopje kattendrek is vrij hoog. Nadat onze ledenmaten weer van de troep zijn ontdaan, vertrekken wij spoorslags naar de dichtstbijzijnde ATM (pin automaat) om onze financiën weer op orde te stellen. Opgelicht...? Volgende stop is een bezoek aan een theefabriek waar we het proces van het plukken van theebladeren tot en met het verpakken van thee volgen. We hebben een Nederlands sprekende gids. Het is interessant te zien hoeveel tijd en werk het kost om de thee te produceren. Na afloop krijgen we ieder een pakje zwarte thee mee en mogen we die proeven met gebakken banaan. Hierna keren we terug naar het hotel. Benny neemt met de auto alvast een deel van onze bagage mee naar de volgende locatie. Want morgen gaan we met de trein naar de Borobudur. Een mooie tocht is ons verteld. De rest van de middag luieren we heerlijk in en rond het hotel en genieten van het uitzicht.

1. Caroline:
    22 april 2017
    Leuk om zo iedere dag jullie avonturen te lezen! Dat van die koffie wist ik kwam ook voor in de film de Bucket List met Jack Nicolsen!
  2. Elga:
    22 april 2017
    Wat een super vakantie. Elke dag geniet ik van jullie reisverslag!
  3. Annemarie Pronk:
    24 april 2017
    Hallo, wat een leuke reisverhalen en mooie foto's!!

Dit is echt genieten.