11 mei 2017, donderdag

11 mei 2017 - Lovina Beach, Indonesië

Vanmorgen vroeg op want we gaan dolfijnen spotten. Het strandje voor het Aditya Beach Resort is nog leeg, maar in het licht van de volle maan komen al enkele bootjes aanvaren. Ranke bootjes met buitenboordmotor en aan beide zijden stabilisatoren, net als bij een catamaran. Om iets over zes uur klimmen we via het strand aan boord. We hebben een honeymoontrip besteld en zitten samen met de roerganger in het bootje. Links zakt de volle maan achter een bergketen en rechts kleurt de hemel al fel op. Zon en maan wisselen elkaar precies op tijd af, want we zitten nagenoeg op de evenaar. We kiezen het ruime sop. Het bootje duikt in een trage lange deining en het schuim spat ons om de oren. Ondanks het vroege uur is het heerlijk warm. Verderop in zee verzamelen een stuk of zestig bootjes zich rond een punt waar men de dolfijnen vaak ziet. En ja hoor! Na zo'n tien minuten stil in het water te hebben gedobberd begint het kat en muis spel. Opeens schieten sierlijk de dolfijnen door het water, soms in groepen, soms met een paar, dan weer hier, dan weer daar. Alsof ze ons voor de gek houden. Een prachtig gezicht. En alle bootjes varen er als gekken achteraan. Twee uur duurt het spektakel. En ondanks het belachelijke schouwspel van al die bootjes die kriskras door elkaar varen en elkaar net niet raken, vonden we het de moeite waard. De rest van de dag heerlijk lellebellen. Zwembad, lekker zitten in de zon en 's middags weer een massage. Héérlijk. 's Avonds komen we het restaurant binnen. Het is nog niet druk -wij zijn vroege eters- maar er is een lange tafel bezet met zo'n twintig Nederlanders, waarvan de mannen ons doen denken aan de leraar Duits van Van Kooten en De Bie. Vreemd geschoren baardjes, spierwit haar en Jezus sandalen. We zitten een paar tafeltjes verderop maar horen ze omstebeurt uit de Bijbel voordragen. Onderwijl blert de Imam de oproep tot gebed via de luidsprekers van zijn minaret en de beveiligers van het Resort staan stil te prevelen bij de Balinese tempeltjes die hier op het terrein staan. We verkeren dus in gezegende toestand als we de kipsaté naar binnen lepelen. Vanavond is onze laatste avond op Lovina Beach, morgen vertrekken we naar Ubud.

1. Elga:
    11 mei 2017
    Wat een mooi verhaal weer! Aan Cees voor gelezen op weg naar Zuid-Frankrijk. Groetjes
  2. Caroline:
    11 mei 2017
    Het is iedere dag weer feest daar geloof ik! Jullie zien er in iedet geval ontspannen uit op de foto!
  3. Stien en Klaas:
    11 mei 2017
    Wauw wat een mooie foto's!!
    Groetjes.