19 april 2017, woensdag

19 april 2017 - Bogor, Indonesië

Na een heerlijke nacht slapen, vanmorgen om 6 uur opgestaan en ontbeten. Toast met jam, koffie/thee en een gekookt eitje!
We hebben een wandeling met gids Dani geregeld. Hij spreekt gelukkig Engels en ook wat Nederlandse woorden. We gaan kampong Cinangneng in. Deze kampong grenst aan ons Guesthouse. We lopen door smalle steegjes, iedereen leeft blijkbaar buiten! Veel lachende gezichten als we langslopen. Veel huisarbeid te zíen: van pannenlappen en kleedjes tot stelten en muziekinstrumenten. Ook T-shirts voor een voetbalteam worden gemaakt. George koopt een Sundanese Ikat voor op zijn hoofd (zie foto). We leren heel wat Indonesische woorden - leuk! Net als gisteren komen we schoolklassen met kinderen tegen. Deze hebben een schoolreisje met leuke activiteiten. Zoals rijst planten en op de Gamelan spelen. Ze hebben veel lol en wij genieten mee.
Als we later onderweg zijn naar een supermarkt zien we ook veel kinderen. Ze roepen steeds "hello mister, what is your name?"
Wat is alles goedkoop hier! Wel even wennen aan de vele bankbiljetten! Als je één miljoen pint heb je zo'n 70 euro! We voelen ons erg rijk...